тел.: +38(073) 440-50-60

UK EN RU

Статті

Тактика мотивації: яких помилок найчастіше припускаються батьки

  Як змусити учнів початкової школи робити те, що вони не хочуть? На жаль, часто шукаючи ефективні методи мотивації, дорослі приймають неправильні рішення, які у перспективі тільки погіршують ситуацію. Ми розкажемо, які методи в початковій школі можуть нашкодити вашому чаду.

Залякування

 Застосовувати фізичні покарання за погану поведінку чи незадовільні оцінки категорично не можна. У майбутньому це може негативно вплинути на емоційний інтелект та психологічний розвиток дитини, її вміння відчувати інших. Адже системні покарання формують у неї суперечливі почуття: вона любить своїх батьків, незважаючи на біль, якої від них зазнає. Тож із часом вмикається механізм байдужості, який поширюється на всіх навколо.

Позбавлення задоволень

  Не погрожуйте дитині, що не купите їй бажану іграшку, якщо вона отримає хоч одну погану оцінку. Адже це може залежати не тільки від її старанності, а й від учителя, який просто може ставитися до вашого сина чи доньки упереджено. Оцінки не завжди є показником знань. Краще зверніть увагу на проекти в початковій школі, які виконує ваша дитина.

Стимулювання досягнень

  Навіть на перший погляд позитивні методи можуть мати негативні наслідки. Якщо ви обіцяєте купити своєму малюку новий гаджет за успішне закінчення семестру, то мети таким чином не досягнете. Учні початкової школи не у змозі пам’ятати цю мету протягом усього півріччя та прагнути до неї. Більш того, незадовільна оцінка може призвести до зворотного ефекту. Навіщо докладати зусилля, якщо з певного предмету вже успішність не надолужити.
Стимулювати досягнення можна, коли йдеться про щось особисте і не тривале за часом. Наприклад, аби мотивувати дитину навчитися кататися на гойдалці, знаючи, що їй це сподобається, варто тільки спробувати, тобто можете пообіцяти певну символічну нагороду. Цей самий метод може спричинити й інший наслідок: заміну внутрішньої мотивації зовнішньою. Це відбувається, коли батьки обіцяють малюкові нагороду за те, що він і сам любить робити. Наприклад, займатися плаванням. А ви стимулюєте до перемоги подарунком. Тоді дитина буде докладати зусиль не тому, що їй це подобається, а за певний приз. Й із часом така мотивація може взагалі «вбити» зацікавлення спортом.

Грошові заохочення

  Платити школяру за кожну гарну оцінку – це не надто корисна звичка, яка може легко укорінитися. Це може спрацювати короткочасно, але у перспективі початкова школа не має асоціюватися з грошовими відносинами. Те саме має відношення й до заохочень щодо виконання хатніх справ. Мити посуд чи прибирати у сім’ї має той, хто хоче допомогти, або чий це обов’язок. Але не дитина, як найманий працівник, за гроші.

Порівняння

  Не можна порівнювати своє чадо із собою у дитинстві чи з його однолітками. У кожного свій темп розвитку та свої зацікавлення. А штучне створення конкуренції призведе знову ж таки до заміни внутрішньої мотивації на зовнішню. А ще може стати загрозою дружбі чи добрим стосункам у сім’ї.

Пошук

Получить консультацию
Имя *
введите имя
Телефон *
введите номер телефона
Интересующий вопрос

Ми навчаємо дітей вільному володінню англійською мовою, нетрадиційному мисленню, та багатьом іншим навичкам.

Яндекс.Метрика